Станда Тикал - пътешественик

Функционално бельо agtive: "... идеален под всякакви дрехи, не се замърсява и не мирише дори при многократна употреба."

Standa Tikal cestovatel

Южна Америка 2019 - Норвегия 2016 - Около Африка 2016 - Около Африка 2015 - Около Африка 2014 - Около Африка 2013 - Оман 2012 - Киргизстан 2010 - Аляска 2009 - Сицилия 2008 - Сирия 2008 - Унгария 2007 - Андора 2006 - Шотландия 2005 - Край на света 2005 - Франция 2003 - Италия 2003

Станислав Тикал - впечатления от пътуванията му по света - подготовка за пътуването му до Огнената земя през декември 2022 г

През 2017 г. изпратихме мотоциклетите си в Монреал, Канада, и предприехме пътуване из САЩ, където посетихме всички национални паркове и се насладихме на невероятната природа. Най-важното от това пътуване беше посещението на Сан Франциско, Лос Анджелис и накрая Сан Диего, за да се доближим максимално до Мексико. Там оставихме моторите си за една година в наето "хранилище", а на следващата година напуснахме Сан Диего и отидохме в Мексико. Посетихме полуостров Баха Калифорния и продължихме през Мексико към Белиз, Гватемала, Хондурас, Никарагуа, докато стигнахме до Коста Рика, където искахме да оставим моторите си за още една година в Сан Хосе. За съжаление не успяхме да намерим подходящ паркинг. Проблемът беше в администрацията. Трябваше да оставим мотоциклети в митнически склад при напълно незадоволителни условия. В продължение на една година те бяха паркирани отвън на митнически паркинг, а тази година паркирането на открито в условията на централноамериканския климат даде на техниката много "люспи". За щастие, след като се върнахме след още 12 месеца, успяхме да съживим машините и да продължим към Панама.

След като посетихме Панама, трябваше да стигнем до Колумбия, до която е невъзможно да се стигне по суша. Решихме да изпратим мотоциклетите в контейнер по море и тръгнахме през Карибите с наета платноходка. Една седмица на море беше много изтощителна за нас. Като европейци ние не сме свикнали да разклащаме лодката. Накратко, "повърнахме" пътя си до Картахена, където срещнахме мотоциклетите си след още една седмица на административни пречки. Следващото пътуване беше затруднено от стачки в южната част на Колумбия, но за щастие преговорите ни с бунтовниците преминаха успешно и успяхме да преминем границата с Еквадор и да се приберем с полет от летището в Кито. Отново оставихме велосипедите си паркирани навън, на милостта на местния климат. Никой от нас не знаеше, че няма да се върнем след една година, а много по-късно заради "спирането на Covid".

Вече е есента на 2022 г. и с приятелката ми отиваме в Кито, Еквадор, за да проверим състоянието на мотор, който е бил паркиран принудително в Еквадор в продължение на 3 години и половина! От Коста Рика знаех какво може да направи времето с машината след година престой, така че не исках да оставям нищо на случайността преди следващото си пътуване. Реших да посветя една 14-дневна почивка на пълното обслужване на мотора и да прекарам свободното си време в пътуване из Еквадор. Черните ми очаквания се оправдаха. Намерих мотора в състояние на пълен скрап и започнах да разглобявам и да преглеждам щетите. Електрическата инсталация, гумите и цялата горивна система са напълно прецакани! За щастие, бях донесъл нов акумулатор, много инструменти и резервни части от вкъщи, така че се заех да го ремонтирам и след седмица работа успях да върна живота на мотора. Радостта беше огромна! Въпреки това паркирах мотоциклета на мястото му и обиколихме Еквадор с наетата кола. При следващото ни завръщане след два месеца няма да останем повече, а само ще минем през Еквадор и ще продължим към Перу възможно най-бързо.

Еквадор е красива и специфична страна. Както подсказва името му, той се намира на екватора. Това означава, че на практика има само два сезона - пролет и лято. Денят е разделен точно наполовина, като зората настъпва бързо в 6 ч. сутринта, а мракът пада бързо в 18 ч. През нощта е приятно хладно - около 12-15 градуса, а през деня температурите могат да се повишат до 26 градуса, което е добре. Единствената разлика от това, с което сме свикнали, е, че от момента на пристигане на летището в Кито сте на надморска височина от над 2500 метра. m. и където и да отидеш, стига да не е на тихоокеанското крайбрежие, постоянно си на тази височина, а често и на по-висока - 3000 до 4000 м над морското равнище. m. Разбира се, това означава, че температурите са много по-ниски през цялото денонощие. Например, намираме се на 3900 м надморска височина.n.m. в наводнения вулкан Килотоа те изпитаха температура от 3 градуса по Целзий и бяха много щастливи, че се топлят в печката в стаята си. При тези разнообразни температурни условия лекото бельо Nano COOL ни се отрази добре, независимо дали го използваме за спане или през деня. Вечер или в планината използвахме функционално бельо TERMO. Голямото предимство на тази пералня се забелязва веднага, когато трябва да изперете дрехите си. Изсъхва много бързо на слънце и е готов за по-нататъшна употреба. Аз самият използвам бельо Nano Agtive от 2010 г., когато пътувах с него до Киргизстан. Тъй като беше толкова полезен, го използвах и при проекта "Около Африка" през 2013-2015 г., когато обиколихме целия африкански континент и изминахме около 40 000 км. Разбира се, нещата, които използвам, са се износили много през годините. Но това със сигурност не намалява функционалността им.

Ако всичко върви по план, ще тръгнем от Еквадор към Перу и след това към Чили през декември и ако технологията работи и успеем да се справим с всичко физически и времево, ще се опитаме да стигнем до Огнената земя. Нашата дестинация ще бъде Пунта Арена в Аржентина. Ако има някакви проблеми, ще стигнем само до Чили, откъдето съм уредил велосипедът да бъде транспортиран обратно в Европа. Ще бъде малко трудно във времето, но съм убеден, че ще се справим. През 2009 г. посетих Аляска и залива Прудо, най-северното място в Северна Америка, и бих искал да стигна до най-южното - град Ушуая.

StavVýrobcePouze sklademVypíše pouze produkty skladem